Linki sponsorowane

Nabici w Provident – dozwolone czy nieetyczne pozycjonowanie serwisu w linkach sponsorowanych?

Pojęcie nieetycznego pozycjonowania organicznego, czyli techniki z gatunku tzw. Black Hat SEO to szereg działań podejmowanych dla zbudowania lepszej pozycji witryny wśród wyników naturalnych wyszukiwarek. Są to techniki pozycjonowania nie zawarte we wskazówkach typu “best practice” autorów wyszukiwarek, a często wprost przez nich zakazane. Z reguły wykorzystywane przez “niecierpliwych” pozycjonerów do szybkiego awansowania witryny w rankingu, najczęściej jednak w podobnie szybki sposób, tak pozycjonowana witryna wypada na wiele miesięcy z indeksu. Takich nieetycznych technik jest oczywiście wiele, najbardziej popularne to szeroko pojęte ‘spamowanie’ – generowanie witryn i ich zawartości jedynie na potrzeby pozycjonowania, umieszczanie linków w ukrytych, niewidocznych dla użytkownika warstwach, czcionek o kolorze tła, itp.

W jaki jednak sposób naginane zostają zasady dt. kampanii linków sponsorowanych, jak interpretowane na własną korzyść są wytyczne redakcyjne Google? Jak wykorzystywane są w płatnym pozycjonowaniu witryn luki w systemie Google Adwords?

Najczęściej wykorzystywanym i najprostszym sposobem jest krótkoterminowa emisja reklam tekstowych, które przejdą wstepną, automatyczną weryfikację systemu. Krótkoterminowa, bo trwająca do czasu zablokowania emisji danej reklamy, która wykracza poza wskazówki redakcyjne Google. Np.: 

Kreatywny link tekstowy
Kreatywny link tekstowy

Jednak najlepszym sposobem na zapewnienie sobie największej szansy na pozyskanie klienta jest dominacja w wynikach wyszukiwania, jak to osiągnąć? To proste, należy dać użytkownikowi pozorne wrażenie możliwości dokonania wyboru – ale obojętnie jaki wybierze rezultat wyszukiwania dla wybranej frazy, zawsze trafi w to samo miejsce. Niestety, to już nie jest takie proste w realizacji, nie mniej jednak nie znaczy, że nie możliwe.

Przykład 1:

Na zapytanie “zaproszenia ślubne”, Google zwraca następujące rezultaty:

Zaproszenia ślubne w Google
Zaproszenia ślubne w Google

Pierwsze trzy wyniki organiczne to święty graal dla pozycjonera, w tym przypadku dla firmy, która była na tyle “przewidująca”, że postanowiła go zdobyć. Oto jak wyglądają zakładka KONTAKT w każdej z trzech witryn zajmujących te pozycje:

Zaproszenia ślubne 1
Zaproszenia ślubne 1
Zaproszenia ślubne 2
Zaproszenia ślubne 2

 

Zaproszenia ślubne 3
Zaproszenia ślubne 3

Na pierwszy rzut oka trzy różne witryny www i trzech różnych producentów, niestety, decydując się na zamówienie zaproszeń, w każdym przypadku dodzwonimy się na ten sam, stacjonarny numer telefonu i trafimy w to samo miejsce.

Jeśli jednak w przypadku pozycjonowania organicznego witryn www, taka sytuacja nie budzi specjalnego zdumienia, to w przypadku linków sponsorowanych nie jest to częste zjawisko. Dla przypomnienia wytyczne Google Adwords brzmią następująco:

google_zalecenia_wiele_kont
Zalecenia Google Adwords

A jako kolejny przykład ‘sprytnego’ prowadzenia promocji w wyszukiwarkach dla linków sponsorowanych w Google:

Przykład 2:

Na zapytanie “pożyczka”, Google zwraca następujące rezultaty:

Wyniki Google dla zapytania - pożyczka
Wyniki Google dla zapytania - pożyczka

Nie trzeba się specjalnie wnikliwie przyglądać wynikom, żeby zauważyć, że jeden ze sprzedawców popularnego produktu finansowego jakim niewątpliwie jest kredyt, przyjął ciekawą strategię dla swojej kampanii linków sponsorowanych. Aby osiągnąć taki efekt, wystarczy prowadzić emisję reklam z 2 różnych kont Google Adwords dla tych samych fraz kluczowych. Poniżej witryny, do których kierują te linki sponsorowane:

Strona nr 1
Strona nr 1
Strona nr 2
Strona nr 2

Radzimy pójść na całość i zdominować kolejne 9 pozycji w linkach sponsorowanych, szansa na pozyskanie użytkownika powinna nieco wzrosnąć. Z pozycjonowaniem organicznym może zejść się nieco dłużej, ale przecież dla chcącego nic trudnego – zatem ogłaszamy otwarty konkurs na nowy Święty Graal pozycjonera – zdobyć 21 wyników wyszukiwania dla tej samej frazy…

Autor

Firstlevel Agencja SEM SEO WOMM

Agencja Firstlevel to profesjonaliści w branży SEM - Search Engine Marketing. Firma założona w 2006 roku skupia specjalistów z braży Pozycjonowania w Google SEO, Reklamy Ads (dawniej Adwords) w Google oraz Marketingu w Social Mediach (reklama Facebook&Instagram) w tym Marketingu Szeptanego WOMM.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *