linki_sponsorowane_vs_linki_zwykle_organicznePrzedstawiamy najnowsze badania przeprowadzone na reprezentatywnej statystycznie próbce danych analitycznych, które odpowiedzą lub potwierdzą Wasze przypuszczenia dt. tego, która pozycja w Google jest najlepsza. Oczywiście rozsądek podpowiada, że im wyżej tym lepiej, ale jak dokładnie wygląda rozkład kliknięć w zależności od pozycji? Otóż pozycja nr. 1 w wynikach organicznych Google (niepłatnych) to aż 33% wszystkich kliknięć.

Pozycja druga to 18%, kolejne pozycje to ruch odpowiednio jak poniżej:

procentowy_udzial_klikniec_ze_wzgledu_na_pozycje_w_google

Badanie to potwierdza szereg wcześniejszych badań – dowodzi jak ważne jest pozycjonowanie organiczne SEO w każdym biznesie online. O ile oczywiście nikogo nie dziwi, że pierwsza pozycja była, jest i będzie najlepszą w Google, o tyle ciekawe są dane dla kolejnych pozycji, tych pod numerem 1.

tabele_udzialu_klikniec_pozycje_w_google

Kolejne badanie pokazuje jak ważna jest obecność na 1 stronie wyników, otóż 92% wszystkich kliknięć pochodzi z 1 strony, do drugiej strony dociera niecałe 5% osób, reszta stron z wynikami to już praktycznie “niebyt”.

procentowy_udzial_klikniec_strony_wynikow_organicznych_google

Badanie przeprowadzone przez inną firmę pokazuje, że pierwsza pozycja ma jeszcze większe znaczenie, bo cechuje ją aż 53% udział w kliknięciach. Badania mogą różnić się, ale wniosek pozostaje ten sam, najbardziej liczą się wysokie pozycje organiczne.

linki_sponsorowane_vs_linki_zwykle_organiczne

Natomiast jak podzielony jest cały tort gdy dodamy wyniki sponsorowane? Otóż 15% udziału mają linki sponsorowane vs. linki zwykłe. To odpowiedź na pytanie dla tych, którzy są przekonani, że nikt nie klika w wyniki sponsorowane. Drugim argumentem jest fakt, że przychody Google rok do roku świadczą o tym, że jednak użytkownicy klikają w linki sponsorowane bardzo często :).

Kolejne badanie wyników organicznych Google pokazuje, ze udział dla pierwszej pozycji to 18,2%, dla drugiej pozycji to 10,05% a dla trzeciej 7,22% ruchu.

ctr_wynikow_organicznych_vs_pozycja_w_google

Autor

Firstlevel Agencja SEM SEO WOMM

Agencja Firstlevel to profesjonaliści w branży SEM - Search Engine Marketing. Firma założona w 2006 roku skupia specjalistów z braży Pozycjonowania w Google SEO, Reklamy Ads (dawniej Adwords) w Google oraz Marketingu w Social Mediach (reklama Facebook&Instagram) w tym Marketingu Szeptanego WOMM.

Comment (1)

  1. Szymon Owedyk
    31 maja 2019 Odpowiedz

    I przy okazji na tej pierwszej stronie warto się znaleźć w top 3, ponieważ pozostałe wyniki są rzadziej uwzględniane przez użytkowników 🙂

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *