Udział rynku wyszukiwarek w Polsce

Rynek polski zdominowany jest przez jedną wyszukiwarkę: Google. Pozostałe silniki wyszukiwania mają znikomy udział w rynku. Według danych Gemiusa, udział w rynku przedstawia się następująco:

Dodatkowo, emisja boksów sponsorowanych w wyszukiwarce Google to również możliwość emisji reklam wśród partnerów Google, wykorzystujących ten mechanizm wyszukiwania na swoich stronach. Najważniejsi z nich to: Onet.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, Dziennik.pl, Mapy.Google.pl oraz od niedawna Nasza-klasa.pl ().

Polski krajobraz systemów oferujących linki sponsorowane w wyszukiwarkach to głównie:

  • Google Adwords – system wyszukiwarki Google, umożliwiający emisję reklam w wyszukiwarce Google.pl oraz w wyszukiwarkach partnerskich, a także w .
  • Adkontekst – sytem dostępny w portalu WP.pl, czyli wyszukiwarce Netsprint, przeszukującej własne zasoby katalogowe witryn www. Główną siłą systemu jest .
  • Onet Boksy – system dostępny w portalu Onet.pl, stopniowo integrujący się w coraz większym stopniu z Google (za pomocą Google Adwords można emitować reklamy w wyszukiwarce Onetu, oraz w serwisach tematyczncyh należących do Onetu, jako )

Pozostałe sytemy emitujące linki sponsorowane skupione są wokół sieci kontekstowych zrzeszających zbiór witryn, których autorzy przeznaczyli miejsce na wyświetlanie tego rodzaju reklam. Najciekawsze to SmartContext – reklamy wyświetlane są w sieci należącej do ARBOinteractive, Boksy Gazeta.pl oraz BusinessClick.

Napisz komentarz

*