Retargetowanie w Google już wkrótce!

Google poinformowało o uruchomieniu nowego programu mającego na celu dostarczanie użytkownikom trafniejszych, dopasowanych do ich zainteresowań reklam. Do tej pory reklamy były , czyli były dopasowane do aktualnie przeglądanej witryny internetowej. Zmiana polega na dodatkowej opcji, polegającej na wykrywaniu, jakie witryny odwiedził użytkownik (bazując na Cookies zapisanych na komputerze użytkownika). Krótko mówiąc jest to nic innego jak popularne ostatnio retargetowanie, czyli ponowne wyświetlenie reklamy użytkownikowi, odpowiednio dopasowanej pod kątem jego preferencji, bazując na danych historycznych. Rozwiązanie ma być efektywne zarówno dla użytkowników jak i reklamodawców, którzy w ten sposób mogą liczyć na wzrost zwrotu z inwestycji (ROI).

Reklamodawcy będą mogli zatem wybrać sposób kierowania reklam na dwa główne sposoby:

  • bazując na kategoriach zainteresowań użytkwoników, zbudowanych na bazie historii odwiedzanych witryn w sieci partnerskiej, filmów oglądanych na YouTube lub na bazie ustawień dokonanych samodzielnie przez użytkowników za pomocą Menadżera Preferencji Reklamowych. Dla przykładu, jeśli często odwiedzamy witryny dotyczące finansów, emisja serwowanych nam reklam związanych z tą tematyką wzrośnie.
  • drugim sposób zakłada emisję reklam użytkownikom, którzy kiedyś odwiedzili daną witrynę, czyli w pewnym sensie już wyrazili zainteresowanie konkretną ofertą. Będzie można zatem ponownie skusić takiego użytkownika (retargetować), serwując mu odpowiednią reklamę na witrynach sieci partnerskiej. Dla przykładu, jeśli użytkownik odwiedził daną witrynę i zapoznał się z ofertą kredytów gotówkowych, ale z różnych względów wizyta nie zakończyła się złożeniem wniosku, będzie można skierować do niego reklamę za pomocą sieci partnerskiej o specjalnej promocji i obniżonym oprocentowaniu na taki kredyt.

Oczywiście użytkownicy, którym takie kierowanie reklam wydaje się być naruszeniem ich wolności, mogą z niej zrezygnować korzystając z Menadżera Preferencji Reklamowych. Nie mniej jednak, z informacji Google wynika, że wszelkie dane dt. historii przeglądanych witryn będą przechowywane w anonimowych plikach Cookie, które nie będą posiadały żadnych informacji o danych osobowych.

Program uruchomiony jest póki co pilotażowo w USA i wśród wybranych reklamodawców w Europie, a jeśli będzie efektywny, do końca roku ma zostać wprowadzony we wszystkich krajach, w których dostępne jest Adwords.

Napisz komentarz

*