Marketing szeptany, czyli Word of Mouth Marketing

marketing szeptany warszawa Marketing szeptany, czyli Word of Mouth MarketingMarketing szeptany to przekazywana „z ust do ust ” informacja, mająca na celu budowanie zainteresowania wokół danego tematu oraz skłanianie do dyskusji o nim. Jest idealny sposób na bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej, liderów opinii, trendsetterów.

W zakres naszej oferty na marketing szeptany wchodzi:

  • generowanie dyskretnego „szumu” wokół danej marki, oferty, produktu
  • prowadzenie dyskusji na blogach, forach, grupach dyskusyjnych
  • inicjowanie dyskusji i kierowanie nimi
  • opiniowanie produktów, usług
  • tworzenie wizerunku i budowanie świadomości marki
  • generowanie zaplecza linków dla SEO (wsparcie w pozycjonowaniu strony)

Zamów wycenę marketingu szeptanego »

Poza oczywistymi wartościami z punktu widzenia PR, marketing szeptany w internecie, daje olbrzymie możliwości pozyskania wartościowych linków z innych stron do witryny, którą pozycjonujemy – są to tzw. linki pozycjonujące. Z punktu widzenia pozycjonowania organicznego SEO, PR online jest bardzo ważnym elementem strategii pozycjonowania serwisu internetowego.

Umiejętne wykorzystanie potencjału marketingu szeptanego w SEO pozwala uzyskać bardzo dobre i długotrwałe wyniki pozycjonowania. Umieszczanie linków posiadających wartościowy Anchor Text, w odpowiednim kontekście i otoczeniu tematycznym zgodnym z wybranymi do pozycjonowania frazami kluczowymi to w obecnej chwili bardzo skuteczna metoda „walczenia” o lepszą pozycję w wyszukiwarce.

Nadal się wahasz? Sprawdź co mówią badania marketingowe:

Badanie przeprowadzone przez comScore/Kelsey Group dowodzi, że opinie klientów mają ogromne znaczenie i wpływ na sprzedaż produktów i usług, w skrócie:

  • klienci są chętni zapłacić o 20-99% więcej za usługi po przeczytaniu internetowej recenzji, w której recenzent wystawia maksymalną ocenę, w porównaniu do ocen, które są zaledwie średnie
  • 24% osób, które są zainteresowane usługami takimi jak restauracje, hotele, dealerzy samochodowi itp. – czytają internetowe oceny przed podjęciem decyzji
  • 90% badanych, którzy ufają opiniom innych konsumentów potwierdziło przydatność krytycznych opinii
  • co najmniej 75% tych, którzy czytają opinie innych użytkowników stwierdziło, że miały one w dużym stopniu wpływ na ich decyzję (87% w przypadku hoteli)

Z kolei badania The Baazarvoice/Keller Fay Group ujawniają, że ponad połowa konsumentów piszących opinie o produktach z reguły udziela pozytywnej oceny – średnia ocena to 4,3 na 5.

  • 90% napisało ocenę aby pomóc innym w dokonaniu dobrej decyzji zakupowej, 79% zrobiło to by nagrodzić daną firmę, 70% badanych chciało pomóc firmom udoskonalić produkt
  • Dwie trzecie klientów zamieszcza ocenę w internecie dotyczącą ich tradycyjnych, offline’owych zakupów

Zamów wycenę marketingu szeptanego »