Która pozycja w Google jest najlepsza ?

linki sponsorowane vs linki zwykle organiczne Która pozycja w Google jest najlepsza ?Przedstawiamy najnowsze badania przeprowadzone na reprezentatywnej statystycznie próbce danych analitycznych, które odpowiedzą lub potwierdzą Wasze przypuszczenia dt. tego, która pozycja w Google jest najlepsza. Oczywiście rozsądek podpowiada, że im wyżej tym lepiej, ale jak dokładnie wygląda rozkład kliknięć w zależności od pozycji? Otóż pozycja nr. 1 w wynikach organicznych Google (niepłatnych) to aż 33% wszystkich kliknięć.

Pozycja druga to 18%, kolejne pozycje to ruch odpowiednio jak poniżej:

procentowy udzial klikniec ze wzgledu na pozycje w google Która pozycja w Google jest najlepsza ?

Badanie to potwierdza szereg wcześniejszych badań – dowodzi jak ważne jest pozycjonowanie organiczne SEO w każdym biznesie online. O ile oczywiście nikogo nie dziwi, że pierwsza pozycja była, jest i będzie najlepszą w Google, o tyle ciekawe są dane dla kolejnych pozycji, tych pod numerem 1.

tabele udzialu klikniec pozycje w google Która pozycja w Google jest najlepsza ?

Kolejne badanie pokazuje jak ważna jest obecność na 1 stronie wyników, otóż 92% wszystkich kliknięć pochodzi z 1 strony, do drugiej strony dociera niecałe 5% osób, reszta stron z wynikami to już praktycznie „niebyt”.

procentowy udzial klikniec strony wynikow organicznych google Która pozycja w Google jest najlepsza ?

Badanie przeprowadzone przez inną firmę pokazuje, że pierwsza pozycja ma jeszcze większe znaczenie, bo cechuje ją aż 53% udział w kliknięciach. Badania mogą różnić się, ale wniosek pozostaje ten sam, najbardziej liczą się wysokie pozycje organiczne.

linki sponsorowane vs linki zwykle organiczne Która pozycja w Google jest najlepsza ?

Natomiast jak podzielony jest cały tort gdy dodamy wyniki sponsorowane? Otóż 15% udziału mają linki sponsorowane vs. linki zwykłe. To odpowiedź na pytanie dla tych, którzy są przekonani, że nikt nie klika w wyniki sponsorowane. Drugim argumentem jest fakt, że przychody Google rok do roku świadczą o tym, że jednak użytkownicy klikają w linki sponsorowane bardzo często :).

Kolejne badanie wyników organicznych Google pokazuje, ze udział dla pierwszej pozycji to 18,2%, dla drugiej pozycji to 10,05% a dla trzeciej 7,22% ruchu.

ctr wynikow organicznych vs pozycja w google Która pozycja w Google jest najlepsza ?

Napisz komentarz

*