Jak wygląda proces zakładania kampanii typu PPC (pay per click) – czyli kampanii linków sponsorowanych.

Proces uruchamiania kampanii linków sponsorowanych składa się z kilku głównych etapów, które zostały wyszczególnione poniżej. Jest to oczywiście jedynie modelowe przedstawienie procesu, jako, że każda kampania jest specyficzna i wymaga dostosowanego do potrzeb podejścia. 

  1. Stworzenie strategii, planowanie i wdrożenie kampanii
  • Briefing klienta
    • Szczegółowy opis celów kampanii, grupy docelowej, strony docelowej
    • Generowanie listy potencjalnych kategorii i fraz kluczowych
    • Określenie celów konwersyjnych – zdefiniowanie konwersji
  1. Briefing z użyciem narzędzi
  • Oszacowanie ruchu i kosztów dla adekwatnych fraz klczuowych – zbadanie potencjału kampanii
  • Zmiany w liście słów kluczowych wynikające z kosztów i celów kampanii
  1. Planowanie budżetu
  • Założenia budżetowe dt. czasu trwania kampanii i budżetu
  • Przygotowanie do mierzenia efektywności i obsługi aukcji
  1. Optymalizacja i wdrożenie
  • Ostateczne określenie kategorii fraz kluczowych, copy reklam, wyboru stron docelowych
  • Okreslenie parametrów śledzenia ruchu pod względem jakości
  • Wprowadzenie danych do systemu wyszukiwarki
  1. Analiza i optymalizacja
  • Bieżące zarządzanie licytacjami w celu maksymalizacji ROI (zwrotu z inwestycji)
  1. Doskonalenie strategii działania
  • Analiza wyników kampanii i codzienna optymalizacja
  • Wprowadzanie zmian adekwatnych do parametrów określającyc skuteczność kampanii
  1. Szczegółowy przegląd efektywności kampanii
  1. Raportowanie wyników kampanii w określonych cyklach czasowych

Napisz komentarz

*