Google i sieć partnerów wyszukiwania

Emitując reklamy za pośrednictwem Google mamy dostęp nie tylko do wyszukiwarki google.pl, ale również do innych serwisów, w których ten mechanizm wyszukiwania jest wykorzystywany.

 Obecnie, głównymi partnerami, w których znajduje się okienko wyszukiwarki Google są:

  • Onet.pl
  • Interia.pl
  • Gazeta.pl
  • Dziennik.pl
  • Mapy.Google.pl
  • i od niedawna Nasza-klasa.pl

Reklamy w postaci linków (boksów) sponsorowanych, wyświetlane są podobnie jak w Google, czyli przy wynikach wyszukiwania. Nie mniej jednak, sposób prezentacji i liczba jednocześnie prezentowanych reklam może nieco się różnić, w zależności od danej witryny.

gazeta 214x300 Google i sieć partnerów wyszukiwania

Przykład linków sponsorowanych na Gazeta.pl

onet 193x300 Google i sieć partnerów wyszukiwania

Przykład linków sponsorowanych na Onet.pl

Jeśli chodzi o procentowy rozkład udziału wyświetleń reklam u partnerów wyszukiwania w porównaniu do wyświetleń w Google, to różni się w zależności od danej branży, ale mimo wszystko jest niewielki (od kilku do kilkunastu procent). Związane jest to z przytłaczającą przewagą zasięgu wyszukiwarki Google.pl.

Interfejs Google umożliwia podgląd w statystyki partnerów wyszukiwania – są to jednak statystyki zbiorcze, bez wyszczególnienia na poszczególne witryny partnerskie. Jeśli statystyki kampanii paid search są jakościowo gorsze pod względm określonych celów strategicznych kampanii w przypadku partnerów wyszukiwania, można zrezygnować z tej formy emisji i być widocznym tylko w google.pl (lub odwrotnie w przypadku, gdy statystyki kampanii są gorsze dla Google).

Napisz komentarz

*